[Recenzija] Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE

Tržište Android tableta kod naših operatera ne nudi baš preveliki izbor uređaja, ali koliko vidimo i to se mijenja nabolje, vjerojatno su operateri shvatili da su tableti sve popularniji, zašto je to tako i koje su prednosti tableta u odnosu na vaš smartphone pisat ćemo jednom drugom prilikom. Sada ću nekoliko redaka teksta posvetiti jednom od tableta u ponudi HT kojeg nam je isti ustupio na testiranje, za što im se ovim putem naravno zahvaljujemo.

Specifikacije

• Dimenzije: 157.8 x 230.9 x 8.6mm, težina 458g
  • Zaslon: 8.9” PLS TFT  rezolucije 1280×800, 170 ppi
  • CPU: dual core 1.2 GHZ
  • RAM: 1GB
  • Interna memorija: 16/32GB – nema microSD
  • Kamera: 3.15MP sa LED bljeskalicom, snimanje 720p video i 2MP prednja kamera
  • Povezivost: WiFi, Bluetooth 3.0,  LTE, GPS, WiFi
  • Baterija: Li-Po 6100 mAh
  • OS: Android OS, v3.2 Honeycomb

Dizajn

Što se samog dizajna uređaja tiče naše pohvale, ovaj tab je odličan izbor za one kojima je tablet od 7″ dimenzijama premali jer primjerice zaslon njihovog mobitela ima vise od 5″, a s druge strane tableti od 10″ su im preglomazni za svakodnevno nošenje sa sobom. Zasluge za odličnu ergonomiju leže i u samoj debljini ovog tableta koja je samo 8.9mm, a isto tako i u njegovoj težini koja je 458 grama.

Držeći ovaj tablet u panoramskom modu koji je za ovaj uređaj i najprirodniji bez problema ćete doseći svaki kut ekrana ako imate malo veće ruke poput autora ovog teksta dok je recimo ista radnja na 10″ tabletu malo teža. S prednje strane nema fizičkih tipki jer se one nalaze u Android OS kao na Nexus uređajima, nekim ljudima ovo bolje odgovara dok bi neki radije imali barem tri fizičke tipke. S donje strane nalaze se dva zvučnika za stereo ugođaj koji dobro odrađuju svoj posao, dovoljno su glasni i imaju zadovoljavajuću kvalitetu zvuka, zbog tankog tableta sumnjam da su i mogli biti puno bolji.

Između dva zvučnika nalazi se dock konektor, dakle ništa od micro usb utora što je po meni minus, jer su šanse da ako zaboravite kabel kod kuće da će prijatelj imati isti takav za recimo punjenje tableta ili prebacivanje slika jako male. S bočnih strana dok uređaj držite u portret modu nema tipki što je pohvalno jer vam ništa ne smeta dok ga držite u rukama. Sve fizičke tipke nalaze se s gornje strane, od power tipke, tipki za kontrolu glasnoće, 3.5mm utora za slušalice, mikrofona i utora za standardnu SIM karticu. Zaboravili smo microSD utor, nažalost nismo Samsung ga je zaboravio, a time i korisnici mogu zaboraviti na proširenje prostora za pohranu koji u ovom slučaju na papiru iznosi 16GB dok je to u stvarnosti kao i uvijek za koji GB manje. Još jedan minus od nas. Uređaj je u potpunosti izrađen od plastike, ali moramo priznati da djeluje jako kvalitetno i čvrsto, zadnji poklopac ne pokušavajte skidati jer to se radi samo ako vaš tablet završi na servisu.

Zaslon

Najvažnija stavka ovog uređaja kao i svakog drugog tableta je njegov zaslon, jer kakve koristi da je sve drugo odlično ako ono što prilikom korištenja stalno gledate nije na razini. Ovdje na sreću nije tako, 8.9″ rezolucije 1280×800 TFT izgleda dosta dobro, barem za sada dok nas ne razmaze fullHD ekrani koji polako dolaze na nove tablete.

Boje su jako dobre sto je odlično za recimo slike i video, prikaz slova je oštar što puno znači za surfanje webom ili recimo za čitanje knjiga ako to poželite. čak i ako tablet gledate iz čudnih kuteva slika će bit zadovoljavajuća. Jedini nedostatak je sto prilikom korištenja tableta vani na suncu nažalost vidite odbljesak svoje glave u ekranu što smanjuje vidljivost. Oni koji se vole gledati njima je ovo plus, ja sam ipak više zainteresiran da vidim nešto drugo na ekranu, a ne sebe pa tu dajem mali minus.

Kamera

Kamere na tabletima treba zabraniti jer nema goreg dok ste recimo na koncertu a osoba ispred vas izvadi 10″ tablet da bi slikala nešto ili nedaj bože snimila. Šalu na stranu kamera od 3.15MP na ovom tabu daje dosta dobre rezultate i poslužiti će za slikanje čak i po mraku zbog blica koji je isto tako zadovoljavajući.

Ako pak poželite nešto snimiti kamera snima u 720p što je isto plus, jer sve manje od toga u današnje vrijeme nije dovoljno, jer ne želite da snimke koje pokazujete rodbini izgledaju kao da ste ih snimali fiksnim telefonom. S prednje strane nalazi se kamera od 2MP, pa svi oni koji se žele recimo preko skypa gledati dok razgovaraju ovo je dobra informacija.

Software

Došli smo i do stavke za koju nažalost nemam puno rijeći hvale, možda je jedan od razloga što sam već dulje vrijeme navikao na fluidnost Jelly Beana. Sam tablet dolazi s Android 3.2 Honeycomb koji je na brzinu složen 2.3 Gingerbread za tablete. Nažalost njega je pregazilo vrijeme i ne radi onako kako bi na ovom hardwareu OS mogao raditi. U trenutku dok smo testirali tablet nije bilo OTA nadogradnje na ICS, ali dobra vijest je da sama nadogradnja od strane Samsunga postoji i da se na xda nalaze ICS custom romovi.

Moje mišljenje je da bi sa ICS tablet radio osjetno bolje. Aplikacije rađene za tablete puno su bolje nego one na mobitelima pa je tako i slučaj i ovdje, a to sve naravno zbog velikog ekrana. Tako da surfanje internetom, facebookom i youtubom predstavlja pravi užitak.

A zahvaljujući 6100mah bateriji na ovom tabletu možete raditi i do 9h bez prestanka prije nego zatraži punjač. Meni osobno uz dosta korištenja, što igranja što surfanja izdržao je bez problema dva dana uz kojih 4h korištenja dnevno sto je odličan rezultat.

Zaključak

Na kraju svega sam zaključak se nameće sam po sebi. Najveći nedostaci su nedostatak microSD utora, micro usb i Honeycomb kao OS. Dok na uređaj stavite ICS ovo je jako dobar izbor za sve one koji imaju financijskih sredstava da si priušte tablet, jer realno gledajući tablet nije samo veliki mobitel on često zna biti i puno vise od toga.

Oglasi

2 misli o “[Recenzija] Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE

1. Pozdrav,