Recenzija: Android mini PC

Već dulje vremena znamo da Android OS nije namijenjen samo za mobitele i tablete, pojavljivao se već na mikrovalnama, vešmašinama, kamerma i TV-ima. Naravno najpopularnija je primjena na mobitelima i tabletima ali sve je veća popularnost i što se tiče kamera i TV-a. Kod TV-a se to još naziva i smart TV ali naravno tu se radi o TV-ima koji su za većinu naših čitatelja preskupi. Ali postoji puno jeftinija varijanata da pretvorite vaš postojeći TV u pametan TV. Sve što vam treba je Android mini PC ili Android u sticku. XD

Android mini PC01

Specifikacije:

• HD ili fullHD izlaz na TV preko HDMI-a
  • Cortex A8 single core CPU 1GHz
  • Mali400
  • 512RAM, 4GB interne, microSD utor
  • micro USB za spajanje s PC-om
  • WiFi
  • USB OTG za tipkovnicu, miš, HDD, HUB
  • Android Ice Cream Sandwich 4.0.3

Cijena ovakvih uređaja kreće se od 45$ pa do 130$ sve ovisi koje su im specifikacije, većina njih izgleda kao ovaj znači kao stick dok neki dolaze kao box tj. izgledaju više kao klasičan media player, pa samim tim imaju i više USB utora, neki čak imaju i LAN utor. Tako naprimjer možete u Hrvatskoj kupiti ENERGY Android SMART TV BOX u nekim našim dućanima, cijena ovog uređaja kreće se od 600-700kn.

Android mini PC02

No vratimo se mi na ovaj naš kojega smo testirali već dulje vremena i za koji imamo skoro samo pohvale ako uzmemo u obzir cijenu uređaja. Konkretno ovaj uređaj košta nekih 65-70$ ali ako se malo potrudite na ebayu tj. pratite aukcije možete ga dobiti po puno manjoj cijeni kao što sam ja ovoga za 38$.

Rad i performanse

Pošto se ne radi o mobitelu ili tabletu onda niti nećemo pisati o dizajnu jer će vam stick tak i tak biti priključen u HDMI na vašem TV pa ga nećete niti gledati. Kameru vam isto neću opisivati jer je nema XD, ono što ću vam opisati je sam rad uređaja s multimedijalnim datotekama, periferijom koja se može preko USB-a spojiti i općenito rad uređaja.

Android mini PC03

Svakako da specifikacije u današnje vrijeme spadaju u nižu srednju klasu uređaja ali ako bolje pogledate ovo je čak malo bolje od Galaxy S-a koji je u svoje doba bio high-end uređaj i još i danas se s njim ljudi služe kao takvim. Ali to sve možemo staviti na stranu ako pogledate da ćete izdvojiti malo više od nekih 300kn za potpuno funkcionalni PC na kojem možete bez problema gledati fullHD filmove, slušati muziku s Youtube-a ili bilo kojeg drugog servisa.

Android mini PC04

Uređaj dolazi sa čistim Androidom 4.0.3 koji radi u “tablet modu” čime je automatski prikaz na velikom ekranu bolji. U postavkama imate mogućnost odabira HD ili fullHD prikaza ovisno o tome koju vam rezoluciju TV ili monitor na koji ste spojili uređaj podržava u svakom slučaju kombinacija “tablet moda” i fullHD rezolucije vam daje pun doživljaj i nemate problema sa čitanjem teksta na internet stranicama ili prikaz bilo kakvih slika i videa.

Android mini PC05

E sad sigurno se pitate kako uopće upravljati ovim uređajem (bez brige ne treba vam touch TV XD) vrlo jednostavno, treba vam bežična tipkovnica i miš sa zajedničkim prijamnikom ili USB hub pa možete spojiti zasebno miš i tipkovnicu. Uređaj je bez problema prepoznao različite tipkovnice pa vrlo vjerojatno će odgovarati bilo koja tipkovnica i miš. S mišom i tipkovnicom vam je rad isti kao na PC-u pa se tu nema što posebno objašnjavati. U svakom slučaju vam preporučujem da kupite USB hub s vlastitim napajanjem jer onda ste u mogućnosti spajati i eksterne diskove koje uređaj bez problema prepoznaje. Ja sam spojio eksterni WD 320GB i nije bilo nikakvih problema s prepoznavanjem ili pokretanjem bilo čega s diska.

Android mini PC06

Kao što sam napisao u specifikacijama uređaj ima 4GB interne memorije i što će vam biti dovoljno za bilo kakve aplikacije, a to još možete proširiti s maks. 32GB microSD karticom tako da vam na prostoru za pohranu neće manjkati. Na uređaju se nalazi Google Play store (ako ćete kupovati preko interneta pripazite na to jer neki uređaji dolaze bez Play Store-a), pa samim time možete instalirati sve vaše omiljene aplikacije i igre i koristiti ih na velikom ekranu. Isto tako postoji mogućnost spajanja nekih USB gamepada, pa vam može poslužiti i kao konzola (naravno ne može vam zamijeniti Xbox ili PS3). Android mini PC

Android 4.0.3 vrlo dobro radi u kombinaciji s CPU od 1GHz ali naravno možete očekivati da će tu i tamo trznuti prilikom otvaranja izbornika ili neke aplikacije. To se ne događa često (malo češće ako je uređaj bio dulje uključen, a nije s koristio ali samo pri početku korištenja) tako da možda neće niti primijetiti. Ali naravno ako vam to smeta onda možete odvojiti malo više novaca i kupiti neki bolji model sa dvojezgrenim procesorom, više RAM-a i Androidom 4.1. Moja preporuka je da si instalirate neki launcher poput Nove ili Apexa jer se mogu vrlo dobro prilagoditi za tako velike ekrane i stvarno vam puno informacija stane na ekran.

Android mini PC

I za kraj bi vam htio reći da sam ja vrlo zadovoljan ovim uređajem i da vam bez problema može pretvoriti vaš TV u smart TV tj čak i više jer vam ovaj uređaj bez problema može zamijeniti PC što se tiče surfanja, face-a, mailova, pregledavanja slika ili gledanja filmova. Jedan od nedostataka ovog uređaja je to što nema AV-out pa ne možete spojiti zvuk na vaše kućno kino preko njega, tu vam jedino preostaje mogućnost ako vam TV ima audio izlaz pa da tako spojite na kućno kino. Ako imate priliku kupiti takav uređaj svakako vam preporučujem da to i učinite samo pripazite da ima instalirani Play Store. Vrlo vjerojatno se mogu naći i na našim oglasnicima ali vam preporučujem da prije kupnje malo pretražite internet koliko bi vas taj isti uređaj koštao preko e-baya. Moguće da će na oglasnicima tražiti i duplo više nego što se može nabaviti preko interneta.

16 misli o “Recenzija: Android mini PC

1. A koji je taj bolji kaj ima dual core i vise RAM-a i s Androidom 4.1?Taj ima Wifi?Isti model,samo jaci?A koji USB Hub preporucujete?JEr imam HDD WD Elements od 1.5GB s kojim gledam filmove,pa bi htio neki bolji…moze pomoc?Kad izlaze ti uredjaji?Moram priznati da me ovo razveselilo da cu moci napokon TV pretvorit u svemoguci uredjaj!

2. Ima i ovaj WiFi, ali nema LAN port kao što ima ENERGY Android SMART TV BOX kojeg možete pronaći kod nas recimo u Ronisu. Što se tiče USB HUB-a stvarno nemam preporuke moji je neki noname za 69kn, što je vrlo dobra cijena jer su inaće USB HUB-ovi s vlastitim napajanjem od 100 do 150kn. Bitno je samo da ima vlastito napajanje, a ne da se samo šteka u Android TV. Ali sada nisam siguran ali mislim da i taj vaš HDD ima svoje napajanje pa će vam i on raditi ako ga direktno zaštekate ali u svakom slučaju je dobro imati HUB s vlastitim napajanjem jer će vam raditi svi uređaji koji zahtijevaju napajanje samo preko USB-a. Što se tiče izlaska na našem tržištu to vam nemogu reći jer većina tih uređaja su sa e-baya. A trenutno znam da se kod nas prodaje ENERGY Android SMART TV BOX (koji ima ugrađeni DVB-T pa može poslužiti i za snimanje serija ili bilo čega s naših TV postaja) u nekoliko informatičkih dućana i Streamo TV BOX. Streamo vam je opisan u najnovijem Bug-u, a ENERGY Android SMART TV BOX u Bug-u od siječnja. Ja sam vrlo zadovoljan i s ovim kojega sam opisao u recenziji unatoč tome što je malo slabiji hardware. [DanXo]

• Aha,jer ne bih volio da se zasteka u malo vecoj rezoluciji npr HD ili 3D s mojima dvjema TV (40″ i 47″),kako radi na duze vrijeme?Jer znam ponekad surfati na netu malo duze vrijeme 😀
      Znaci,dobro hvata Wifi?Kakva je brzina surfanja?Moze se slobodno gledati preko androida divx filmove sa HDD-a?Ne bi stekalo sa slabijim hardverom?

• Sto se tice gledanja filmova u fullHD rezoluciji nema problema i nema stekanja. Bez brige mozete surfati dulje vremena, a sad ovaj moj je udaljen nekih 5m od rutera i lovi full signal tako da mislim da i tu nebi smjelo biti problema. Ako si instalirate MX player onda mozete gledati sve moguce video formate i codece. [DanXo]

3. MX player?Jel bi moglo i BSPlayer?Super stvar onda…morat cu si i ja uzet…a dobra stvar je i ova s WiDi-jem…hvala na svemu!

Srdacan pozdrav

4. Povratni ping: WD razmišlja o Android media playeru « AndroidHrvatska

5. Vrlo vjerojatno postoje kamere koje su podržane od Androida, imam doma dvije USB kamere ali iskreno nisam još isprobao da li radi. A pošto skoro sve web kamere imaju mikrofon onda to nije problem ako ju Android prepozna.

6. Može li pomoć? Kupio novi Android V8 stick, uredno se boota i daje sliku ali ne prepoznaje wireless tipkovnicu i miša koji na PC-u uredno rade. OK, probao sam i žičnu USB tipkovnicu i opet ništa….

7. Imam mk806 ali mi ne prepoznaje vanjski disk WD 320, a USB stick nema problema. Prikopčao disk direktno na android bez usb huba i ništa. Imate možda neki prijedlog.

8. Haj. Molim pojašnjenje, kad pišete da se normalno gledaju filmovi dali se to odnosi i na online filmove i serije. Imam nedavno kupljen Samsung D7000 u dnevnom i bežično povezan sa kompom i daje mi samo što je na disku. A danas sam dobio preporuku da si uzmem android mini PC i da sa njim mogu gledati online filmove. Ukoliko je to točno molim da preporučite provjeren i kvalitetan uređaj./nikako kineze/ Pozdrav iz Rijeke

9. Ovako kao prvo skoro svi ti uređaji su kineski bolje rečeno svi. Ali kina radi vrlo dobre stvari samo treba znati što kupiti ja bi vam preporučio neo x5 ili x7 koji su koštaju između 100-140$. A što se tiče serija i filmova, Android je operativan sustav poput Windowsa i ima mogućnost da preko browsera gledate online serije i filmove, ali postoji još bolja varijanta koja se zove XBMC. To aplikacija kojoj možete dodati servere s kojih želite gledati (ima ih vrlo puno) serije filmove online. S tim da je moguće gledati preko njega i filmove s diska, isto vrijedi i za serije i muziku, a podržava i titlove. XBMC postoji i za računalo pa ga možete isprobati na PC-u, a ako imate i Android uređaj onda i na njemu.

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )