Recenzija: LG Optimus L3 II E430

Prošle godine je LG sa svojom Optimus L serijom pokušao svoje uređaje približiti svima, prije svega s L3, L5, L7 pa kasnije i s L9. Ove godine tako L serija dobila je osvježenje u vidu druge generacije uređaja, te se LG tako drži jednostavnosti i na prošlogodišnja imena dodaje samo rimsku brojku II, što je pohvalno u moru raznih oznaka gdje prosječan korisnik više ne zna što je što. Tako smo ove godine dobili L3 II, L5 II, L7 II, L9 II te se ovoj skupini pridružio i novi L4 II. Da ne duljimo na tast smo dobili dva uređaja i to L3 II i L5 II, prvi čija recenzija kreće u nastavku teksta je manji i jeftiniji L3 II.

maxresdefault

Specifikacije:

•  3,2”,IPS LCD, 320 x 240 (4:3), 125 ppi
  •  Qualcomm MSM7225A Snapdragon single-core CPU na taktu od 1GHz i Adreno 200 GPU
  • 512MB RAM-a
  • 4 GB interne memorije (1.6GB vidljivo korisniku), microSD do 32GB
  • 3.15MP stražnja kamera s VGA@30fps snimanjem
  • 1540 mAh baterija
  • Android 4.1.2
  • WiFi, Bluetooth 3.0, WiFi Hotspot

DIZAJN

Premda dimenzijama L3 II ostaje gotovo potpuno isti kao i njegov prethodnik, sam dizajn doživio je promjene. I premda i dalje klasičan LG malo kockasti dizajn (pogotovo zbog omjera stranica 4:3), rubovi na novijoj generaciji su zaobljeni te je sada sve nešto ljepše i jednostavnije. Na kvalitetu izrade nemamo nikakvih prigovora, i premda se radi o plastici ne odaje jeftin dojam te ne škripi pod rukama. Kao što možete vidjeti na slikama prednju stranu osim ekrana krasi zvučnik, LG logo te jedna fizička tipka, sa stražnje strane nalazi se samo kamera i LG logo. Na dnu microUSB utor, s bočne strane volume tipke dok je na vrhu power tipka i utor ua slušalice, klasika.

CAM00032

EKRAN

Što se samog ekrana tiče priča počinje jako dobro jer za razliku od prošlogodišnjeg modela koji je imao TFT ekran serija II sada dolazi s IPS ekranom. Ali tu pohvale nažalost prestaju, i premda je veličina ekrana od 3,2″ normalna u ovoj klasi, jer naravno ima jako puno ljudi kojima ne trebaju veliki ekrani od 5 ili 6″ glavni nedostatak je sama rezolucija od 240×320. Slika zbog ove rezolucije onima boljeg vida izgleda prilično zrnato te je moguće vidjeti i same pixele, dok čitanje nekog teksta preko web stranica može isto tako dosta umarati. U samom izborniku i kretanju kroz njega ovaj nedostatak i nije toliko očit, pa svima onima koji će uređaj koristiti za pozive poruke i slikanje ovo neće predstavljati tako velik problem.

Screenshot_2013-09-23-16-25-32Screenshot_2013-09-23-16-25-38

Još jedna stvar koja nedostaje je senzor za osvjetljenje zaslona, pa ćete tako morati ručno podešavati osvjetljenje ekrana ovisno kolika je svjetlost oko vas, a iz iskustva znam da ljudi to baš nemaju naviku raditi, tako vam se može dogoditi da na sunce izađete s osvjetljenjem na minimum i na ekranu ne vidite gotovo ništa. S druge strane vidljivost na samome suncu dok je osvjetljenje na 100% je solidna, te možete raditi bez velikih problema na njemu. Nažalost još jedan nedostatak vezan uz ekran je izostanak zaštite protiv grebanja, i mada znam da je ovo entry lewel uređaj, isto tako ne volim dok nakon par mjeseci korištenja uređaj po ekranu ima desetke vidljivih crtica. Zaštitna folija je dakle ovdje obavezna.

KAMERA

Na uređaju ove klase ne možete naravno očekivati neku nevjerojatnu kameru, što i sama brojka od 3MP otkriva, pa tako ni ova kamera ne iznenađuje ali isto tako i ne razočarava. Nedostatak led blica znači da slikanje u mraku i u tamnim uvjetima možete zaboraviti, ali u uvjetima dobrog osvjetljenja slike ispadnu dovoljno dobre da ih podijelite recimo na društvenim mrežama ili pokažete rodbini te prijateljima. Da ne dužim pogledajte par primjera pa ocijenite sami.

CAM00007CAM00001CAM00003CAM00002

A evo i jedan video sample.

RAD, PERFORMANSE, BATERIJA

U vrijeme quad-core i octa-core procesora i 2GB pa čak i 3GB memorije ovaj uređaj na papiru jednostavno nema što za pokazati, ali to i nije njegova namjena. Dakle 1GHz, jedna jezgra i 512MB memorije, kako se ponaša u radu. Pa zahvaljujući tome što je LG u ovaj uređaj ugurao JB verzije 4.1.2, te s vremenom dosta optimizirao svoj Nature UI uređaj radi bez ikakvih problema, i bez nekih vidljivih zastajkivanja.

Screenshot_2013-09-23-16-25-45Screenshot_2013-09-23-16-26-02

Naravno da na zahtjevne igre možete zaboraviti, ali kretanje kroz izbornik, pozivi, poruke, slikanje, otvaranje raznih programa, galerije, sve navedeno radi i više nego zadovoljavajuće uzmemo li u obzir da je ovo entry level uređaj. Pogledamo li dakle da je ispod poklopca single core procesor te mali ekran male rezolucije možemo zaključiti da će baterija od 1540mAh biti i više nego dovoljna. Ova činjenica se u praksi i pokazala kao točna, i premda trajanje baterije na mobitelu uvelike ovisi o načinju korištenja uz neki normalan rad baterija može trajati od 2-4 dana, ako ga pak koristite samo za par minuta poziva, par poruka i di koju sliku pa čak i do 7 dana.. Kod mene je uređaj bio konstantno spojen na WiFI, sinkronizacija 2 maila, vremenske prognoze te korištenje od kojih 1,5h dnevno baterija je trajala nekih 74-82h.

Screenshot_2013-09-23-16-18-56Screenshot_2013-09-23-16-22-37

Uzmemo li u obzir da se ovdje radi o entry level uređaju nismo se puno zamarali s benchmark rezultatima, pa smo tako samo napravili AnTuTu i Quadrant.

ZAKLJUČAK

Kod uređaja ove klase teško je dati neki pametan zaključak, jer on uvelike ovisi o onome što kupac očekuje od samog uređaja. Ali ako se radi o tome da će ovaj uređaj koristiti netko tko tek ulazi u Android svijet ili u svijet smartphone uređaja općenito a ne želi potrošiti previše novaca, ili ste možda roditelj koji svojem djetetu kupujete neki jeftiniji uređaj, L3 II realno ima dosta toga za ponuditi, premda naravno kao ni jedan uređaj na našem testu ne dolazi bez mana. U daljnjem tekstu pročitajte pluseve i minuse, te nakon kompletnog teksta sami donesite zaključak dali je ovaj uređaj dovoljan za vaše potrebe ili tražite nešto bolje a samim tim i skuplje kao primjerice L4 II ili L5 II.

Prednosti

IPS zaslon, zadovoljavajuča kvaliteta izrade, izdržljiva baterija

Nedostaci