Recenzija: OUYA

OUYA je konzola bazirana na Android operativnom sustavu i već smo u nekoliko navrata pisali o njoj. OUYA je krenula kao projekt koji se prijavio na vrlo popularnu stranicu za financiranje Kickstarter i u jako kratkom roku je premašila traženi novac tako da je njezina proizvodnja i prodaja bila od samog početka vrlo sigurna. Vrlo vjerojatno vam je poznato da postoje sada već razno razni Android TV playeri, mini PC, smart TV i ostali, netko bi rekao da je OUYA samo lijepo upakirani takav uređaj, ali OUYA je ipak nešto više od toga. Cijena od malih 99 dollara (kod nas nije još dostupna ali se može kupiti preko Amazona), lijepi dizajn i gamepad ju izdižu iz mase ostalih Android playera i set-top boksova.

2013-10-09 17.46.52

Specifikacije:

–          Nvidia Tegra 3, quad-core 1.7 GHz CPU, Nvidia GeForce ULP

–          1 GB DDR 3-1600 RAM

–          8 GB Interne memorije (mogućnost spajanja svega :D, stick, Ex. HDD, čitač kartica)

–          HDMI 1.4, 1080p, 720p, Stereoscopic 3D

–          WiFi, LAN port, Bluetooth

–          Android 4.1 Jelly Bean

Dizajn

Kako se ovdje radi o vrlo maloj konzoli (75x75x82mm) koja je čak manja od samog gamepada koji s njom dolazi nećete imati nikakve brige gdje ju postaviti, doslovce ima svagdje mjesta za nju. Dizajn je jednostavan i vrlo moderan, kao što se vidi iz slika radi se o kocki sa zaobljenjem prema dnu. I sama kombinacije sivo-crne boje ju čini atraktivnom i skoro pa ne zamjetnom.

2013-11-08 18.35.19

Gornja strana je kompletno crna i na njoj se nalazi gumb za paljenje i isključivanje, a  na stražnjoj strani se nalaze utori poput normalnog USB-a, microUSB, LAN utor, HDMI i utor za napajanje i tu dolazimo već kod prve mane, a to je da ne postoji nikakav konektor za zvuk, jedini način prenošenja zvuka je preko HDMI kabla ili preko bluetooth.

2013-11-08 18.34.572013-11-08 18.35.11

To je manje-više sve što se tiče dizajna same konzole, a sad možemo prijeći na gamepad. Ako ste malo čitali po internetu o ovoj konzoli onda ste sigurno pročitali razna mišljenja o tom gamepadu, nekome je odličan, a drugi ga pljuju. Moje mišljenje je da ovaj gamepad bez problema ulazi u klasu s gamepadom od PS3 i Xboxa. Kombinacija aluminija (prednja strana) i plastike (stražnja strana), vrlo dobri analogni kontroleri (gljive, stickovi kako ih već zovete) i dobre tipke daju dojam vrlo skupog gamepada.

2013-11-08 18.35.38

Kvalitetom izrade i dizajnom ne zaostaje niti malo za konkurencijom, a i samo igranje na njemu je vrlo ugodno i zabavno. Jedina razlika u odnosu na ostale kontrolere je to što nema „force feedback“, znači nema vibro motore i ne trese se ali zato na sredini (između tipki i lijeve gljive) imate vrlo dobar touchpad za miš. To je jako dobro jer unatoč tome što OUYA ima posebno sučelje prilagođeno za ovaj gamepad u nekim igrama vam vrlo dobro dođe što možete upravljati mišom.

2013-11-08 18.36.432013-11-08 18.36.25

U svaki krak kontrolera ide po jedna baterija čime je balans gamepada savršen, a same baterije traju dugo jer ih ja nisam uspio isprazniti u 2 tjedna (uz skoro svakodnevno prčkanje po konzoli). Kontroler se povezuje s konzolom preko bluetooth-a i to je riješeno preko jedne tipke na kontroleru tako da je i to vrlo jednostavno. Na ovom linku pogledajte ostatak slika konzole i gamepada.

Igre, aplikacije, rad i performanse

Kao što ste vidjeli iz specifikacija, OUYA ima sada već stariji Tegra 3 čipset ali to što je stariji nikako ne utječe na performanse u igrama. Za OUYU sad već ima 517 igara od kojih su neke ekskluzivne samo za nju, a ostale su dostupne i za normalne Android uređaje kao što su Shadow Gun, AVP, Sine Mora itd.

2013-11-08 17.59.30

Sve igre za OUYU su besplatne ili „free-to-play“  to znači da svaku igru možete besplatno skinuti i igrati uz neka ograničenja. Npr Shadow Gun možete igrati kompletnoga ali ako želite “expansion pack“ onda morate nadoplatiti, Sine Mora možete igrati samo nekoliko prvih nivoa, a za ostale morate nadoplatiti, ali ima jako puno igri koje su potpuno besplatne.

2013-10-09 19.18.06

Jedna mana je to što nisu sve igre dostupne za OUYU koje su dostupne za Android, tako će vam izostati vrlo popularne i grafički zahtjevne igre poput Dead Trigger 2, Modern Combat 4, Real Racing 3, Dungeon Hunter itd. Ali naravno pošto je na ovoj konzoli Android onda postoje rješenja i za to, pa je tako uz vrlo malo truda i muke moguće rootati konzolu i instalirati normalni PlayStore kao na ostalim Android uređajima i onda su vam dostupne sve igre i aplikacije koje se nalaze na PlayStore-u. Tu jedino možete imati male probleme s gamepadom jer ga ne podržavaju sve igre ali postoje razne aplikacije koje vam mogu i taj problem riješiti.

2013-10-09 19.31.22

Originalni launcher od konzole je kompletno prilagođen za gamepad tako da nećete imati nikakve probleme s kretanjem kroz izobrnik, popis igara, instalirane igre itd.

2013-11-08 17.59.02

Osim što je vrlo dobra za igre (pogotovo one starije s Nintenda), OUYA vam može poslužiti i kao media centar jer za nju su dostupne aplikacije poput VLC i XBMC s kojima možete gledati filmove s vašeg eksternog diska ili mreže (VLC) ili pak direktno streamati s interneta (XBMC). Naravno da su tu Youtube, razne radio i TV postaje i sve što vam je potrebno za pravi Home Media Center.

2013-11-08 17.59.57

Iako OUYA ima samo jedan USB port, bez problema možete priključiti neki USB hub (poželjno je da ima vlastito napajanje), ja sam recimo priključio USB hub sa 7 portova i na njega sam spojio miš, tipkovnicu, USB stick i eksterni disk od 320GB. U svakom slučaju OUYA služi za puno više od igranja, sve ovisi o vama za što ju želite koristiti.

2013-10-09 20.55.43

Zaključak

OUYA je konzola koje ima vrlo napredne funkcije, iako trenutno nije u samom vrhu što se tiče igri i grafike u igrama (što ne ovisi o samoj konzoli nego o igri), ima vrlo veliki potencijal da za vrlo male novce (99$, PS4 će biti preko 300$) ponudi vrlo dobar sustav za zabavu. U mane se može ubrojiti nepostojanje bilo kakvog audio izlaza osim HDMI-a i za današnje pojmove stariji čipset Tegra 3. Kao što sam na početku napomenuo OUYA još nije dostupna u našim trgovinama ali ju je moguće naručiti s interneta (Amazon, Ebay ili ostali webshopovi).

Jedna misao o “Recenzija: OUYA

1. Povratni ping: AndroidHrvatska: Tjedni pregled (11.11. – 17.11.2013.) | AndroidHrvatska

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )